سیستم سقف و دیوار دوخت

تعریف سقف :

به پوشش های ساختمانی که از تاثیرات جوی، نفوذ آب، اتلاف گرمایی محافظت می کند و ظاهر و زیبایی ساختمان را افزایش می دهد سقف گفته می شود. با توجه به شیب سقفها، نوع(مدل) سقف و نوع پوشش تفاوت در ظاهر را نشان می دهد.

در ساخت و تولیدهای سقف و به هنگام آماده سازی، محل جا دادن، نوع پوشش در برابر بار، مانند برف، باد و گرد وخاک و زیبایی گزینه های در اولویت می باشند. محاسبات استاتیکی سقف نیز در این میان انجام می گیرد. ما با در نظر گرفتن موارد فوق و نکات فنی و مهندسی در ساختارها به اجرا در می آوریم.

سیستم های دوخت:

سیستم دوخت (زیپ) فلزی، با ساختارهای کلاسیک مانند روی، سرب، مس آلومینیوم و گالوانیزه وسایل پوشش سقف با تولید تکنولوژی در سیستم پوششی سقف ها می می باشد.سیستم دوخت یا زیپ فلزی با کاربرد معماری روز با پوشش های (سقف) زیبایی خوب و ارزان بوجود آورده است. در معماری مدرن در پوشش های فلزی دیواره ها بعنوان کامل کننده زیبایی خاصی را نشان می دهد. سیستم پوششی دوخت فلزی دیواره، با ویژگیهای فنی و مونتاژ آسان و رنگ بندی متنوع و تناسب زیبایی(انعطاف پذیری ) و هندسی در سازه ها صنایی و صرفه های اقتصادی و ظاهر زیبا را معرفی می کند.

صورت مونتاژ و تولید سیستم دوخت و با اختصاص دادن این نامه ویژگیهای ظاهر زیبا، عمر بالا و با ضمانت ، سیستم های پوشش و عایق حرارتی را معرفی می کند .دوخت های مونتاژ شده بدون سوراخ کردن سطح پوشش، بوسیله ی رباتهای الکتریکی بلافاصله بصورت تکی (۹۰)درجه یا دوتایی (۱۸۰) درجه بهمدیگر دوخته می شود و این عمل باعث عدم نفوذ و نشتی می شود. در طی ترکیب سیستم دوخت یا زیپ گیره های باقی مانده ثابت و در سایه ی گیره های متحرکهم ضمانت اتصال گیره –این سیستم و هم عمل اجرایی را در سقفهای با شیب ۵/۱% ضمانت جلوگیری از نفوذ آب را مهیا می کند.

این سبک پوشش دوخت(زیپ) فلزی ظاهر زیبا ، عمر زیاد و عدم نفوذ و انعطاف پذیری سقف و نما مدرن را فراهم می سازد . این نوع سیستم ها از مواد اولیه ی چون از ورق گالوانیزه رنگ شده و بدون رنگ/ آلومینیوم رنگی و بدون رنگ/ مس و روی تولیدش ممکن است.

سیستم های سقفی دوختی (درز) فلزی در مکانهایی چون مسکن ها، ویلاها، هتل ها، کارخانجات، مخازن تاسیساتی و تولید، مراکز خرید تاسیسات استراحتی، موسسه های آموزشی، پیش ساخته ها با کاربرد وسیع در حال استفاده کرده می باشد.

با تولید آسان و صرف جویی زمان در ابعاد خواسته شده با دوخت خاص ( مخصوصه) و ضمانت عایق بودن و احتمال نفوذ گرد و خاک و نشت آب را مانع می شود. و باعث راحتی رفاه زندگی برای مصرف کننده ها را مهیا می کند.

سیستم های فلزی دوخت سقفی در نکات اتصالی پانلی بصورت منظم با همپوشانی سطح به سطح و یکپارچه بودن سقف و ظاهر زیبایی خوبی را نشان می دهد.

سیستم های دوخت فلزی سقفی در پانلها با اتصال سیستم دوختی ( درزی) با ایجاد پرتوهای کوچک در سقف ظرفیت مقاومت در برابر بار حامل را افزایش می دهد. و نیز مقاومت در برابر حجم بار سنگین برف را افزایش می دهد.

و در برابر تاثیرات جوی طبیعت مقاومت دو برابر دارد.

سیستم به ورق کاربردی مقاومت و در برابر رطوبت، فرسایش ، واکنش شیمیایی، خوردگی،عایق های حرارتی و صوتی را نیز فراهم می کند.

دوخت فلزی در سقف از لبه تا درز ( حاشیه) به دلیل ایجاد یکپارچه بودن در ظاهر سقف با ایجاد سایه و بافت زیبایی ظاهری مدرن را مهیا می کند. مخصوصاً گنبدی (هندسی)و در سقفهای ملایه دار شیبدار با استانداردهای خواسته کلیت را ارائه می دهد.

در سیستم های سقفی فلزی ویژگیهای جزئیات ترکیب و کاربرد علمی و مونتاژ آسان را ممکن می سازد. نمونه یک پوشش دوخت برای سازه های با پرلین عبارتند از :

  • لایه اول ورق ذوزنقه۲-عایق بخار ۳- فاصله یا اندازه z بندی یا ستون کشی ۴- عایق حرارتی(پشم سنگ یا پشم شیشه) ۵- کیلپس۶- ورق نهایی دوخت

این ویژگیهای فوق در طی مونتاژ مدت زمان کاری را کاهش می دهد. به دلیل، تولید این سیستم در مدت زمان کم و تولید خواسته شده و با کاهش مقدار ضایعات با توجه به وسایل کاربردی در سیستم پوشش سقفی فلزی صرفه اقتصادی را فراهم می کند.

در یک محصول، طرز کار طراحی روز با سیستم های سقفی فلزی برای زندگی فردای بهتر در حال تولید محصول می باشد. سیستم های سقفی فلزی دوخت مس، آلومینیوم( وری) و از جنس ورق گالوانیزه با تنوع زیاد و ارائه ی آن با کیفیت مقاوم و طول عمر بالا و مزایای اقتصادی معرفی می شوند. توجه به جزئیات در این نوع سیستم بخوبی قابل تشخیص می باشد .

در سیستم دوخت با قابلیت های ویژه پاسخگوی نیازمندی های امروزی بخش صنعت می باشد :

خصوصیات :

  • سبک ،یکپارچه و بدون درز
  • مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و جوی
  • عایق حرارتی ، رطوبت و صدا
  • ضد خوردگی و فرسایش
  • بدون نیاز نگهداری و تعمیرات
  • طراحی نامحدود برای کلیه اشکال هندسی مورد نظر طراح
  • غیر قابل اشتعال
  • قابلیت استفاده مجدد در محلی دیگر
  • قابلیت بازیافت
  • تنوع رنگ
  • مقاوم در برابر باد و زلزله و رانش
  • مقرون به صرفه
  • طول تولیدی تا بیش از ۱۵۰ متر طول

سیستم های طراحی سقف ، دیواره و سیستم پوشش

در عصر حاضر ویژگیهای ظاهر زیبا، قیمت مناسب و کاربردهای عملی به تناسب داشتن انتخاب ( تنوع) در سیستم پوشش عایق فلزی سقف توسط چند نفر را ، با اطمینان فراهم می کند. سیستم های پوشش عایق فلزی سقفی با دنبال کردن سیستم های فنی( به روز) از نزدیک، نوآوری ها را، بدون اتلاف زمان با بوجود آوردن انقلاب صنعتی در سیستم ها عایق سقفی در خطوط تولید محصول منحصر بفرد می باشد.

تنها گزینه ی راه حل دقیق برای سقفهای بی عیب و نقص

با تکنولوژی برتر، بعنوان یک نتیجه در تحقیقات متنوع از طرف شرکت Globalroof، سیستم های تولیدی پوشش عایق فلزی،با عایق بندرطوبتی که با اسامی لایه ضد بخار – لایه سد بخار شناخته می شود ،در سقف از نشستی (نفوذ ) آب جلوگیری می کند.

جداره دوخت را با ماده شیمایی پلی ارتان بکار رفته در این نوع را به شما معرفی می کنی. عایق کاری آب و محصولات عایقکاری برای پوشش زمین با اساس پلی ارتان نیز از همین نوع است

بازسازی

گالوانیزه و یا آلومینیوم؟

سیستم های گالوانیزه و آلومینیوم ، راه حل های روکش فلزی سبک را برای پروژه های نوسازی فراهم می کنند. نمای خطی به ویژه در ، انتخاب یک ساختمان قدیمی و باز سازی ظاهر آن به یک ساختمان جذاب و بسیار مدرن،با این سیستم امکان پذیر میباشد.

استفاده از ساختار موجود یکی از روش های پایدار برای ساخت و ساز، نوسازی یک ساختار موجود است. سیستم ها و محصولات global خود را کاملاً در اختیار برنامه های نوسازی قرار می دهند و می توانند به دستیابی به یک ساخت سریع تر و مقرون به صرفه تر با اختلال محلی کمتر و کاهش اثرات زیست محیطی که امتیاز جدیدی از زندگی را به ساختمان نامطلوب قبلی می دهد، کمک کنند. روش های مدرن ساخت و ساز و مواد نوآورانه می توانند ساختمان کهنه و از رده خارج را به فضاهای جذاب و الهام بخش تبدیل کنند. علاوه بر مزایای اجتماعی، نوسازی می تواند حتی زمانی که پوشش کامل ساختمان باید جایگزین شود، مقرون به صرفه تر باشد. اکثر بافت ساختمان ها با صرفه جویی در مقدار قابل توجهی از زمان و هزینه می توانند حفظ شوند. علاوه بر این ، با امتناع از بخش های عملکردی ساختمان، تاثیر بر محیط زیست ، با کاهش زیاد تولید و حمل مواد ، کم میکند.

گالری سقف:

گالری دوخت: