چرا سیستم های دیوار عمودی (مقطعی) انتخاب می شوند؟
۱۳۹۳-۰۹-۲۳
برابر سازی فشار
۱۳۹۳-۰۹-۲۳
نمایش همه

سیستم حفاظ باران چیست؟

نمای حفاظ باران ، یک روکش فلزی است که یا در طول ساخت و ساز اولیه و یا به عنوان یک روکش فلزی فوقانی به ساختار موجود اضافه می شود. روکش فلزی حفاظ باران شامل لایه تزئینی خارجی مقاوم در برابر آب و هوا است که به وسیله یک توری حامی که فضای تخلیه شده بین نما و ساختار را حفظ می کند، به ساختار اصلی و زیرین ثابت می شود. ما از طیف وسیعی از فلزات و مواد کامپوزیت فلزی (MCM) برای تولید سیستم های روکش فلزی حفاظ باران استفاده می کنیم. MCM ها شامل ۲ پوسته نازک آلومینیوم و یا فلزات دیگر مانند مس، وری، فولاد ضد زنگ می باشند که به طور مداوم تحت فشار به یک طرف هسته ترموپلاستیک و یا هسته معرفی بست زده می شود( وصل می شود)

نحوه ی عملکرد سیستم حفاظ باران

نمای حفاظ باران معمولاً رخنه گیری نمی شود و یک فضای هوارسانی حداقل ۲۵ میلی متری بالافاصله در پشت سیستم های روکش فلزی قرار می گیرد. عایق می تواند در داخل محفظه قرار بگیرد و شکاف در بالا و پایین مناطق روکش دار اجازه تبخیر بخار رطوبت و هوارسانی را می دهد. حفاظ باران هواگیری شده همراه با عایق ، به بافت ساختمان اجازه می دهد تا بدون خطر روزنه ای یا فروپاشی ساختاری پابرجا بماند عایق دیوار خارجی مورد استفاده در این روش همانطور که خطرات تراکم مربوط به عایق داخلی و یا عایق دیوار حفره ای را از بین می برد ، در عملکرد، برتر و بهتر است. این امر به ویژه برای طرح های (تدابیر) نوسازی مهم است . در ساخت و ساز ( ساختار و احداث) جدید، استفاده از روکش فلزیِ حفاظِ بارانِ هوارسانی شده پُشتی ، فرصت استفاده مقرون به صرفه را بلوک های حامل بار لایه تکی به منظور پر کردن دیوارها، برای طراح فراهم می کند.

عملکرد سیستم

نیاز به جزئیات پوسته( لایه ، غشا مقاوم نمناک پیچیده ) از بین می رود و خطر کمتری از اتصال سرما وجود خواهد داشت. شکاف هوایی، هوارسانی را فراهم خواهد کرد و بسته به نوع طراحی حفاظ باران ، در رابطه با اتصالات سیستم هوارسانی، ممکن است در فراهم نمودن برابرسازی فشار در سراسر لایه بیرونی کمک کند. سیستم های کاملا تحت فشار و محفظه دار شده(تقسیم بندی شده)، جریان هوا را به صورت محلی کنترل می کنند، و معمولاً در تحولات چند طبقه ای با عملکرد بالا مورد استفاده قرار می گیرند. جایی که عملکرد پایین مورد نیاز است، مثلاً در ساختار شیب افزایشی کم، یک سیستم دوجداره کاست مشابه، هر چند که به طور کامل از نظر فشار برابر سازی نشده است، به خوبی عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *